2012. december 28., péntek

Have yourself a merry little one


Vöröses-aranyos-zöldes félhomályunkba gyengéden lebeg az asztali gyertyák fénye, csendes kísérőként lépked mellette Sinatra nehézkesen magával ragadó hangja. Lopva merek csak rád nézni, és fél pillanatokra ottfelejteni a tekintetem a teljesen hétköznapi cselekvéssoraidon. Elemeled egymástól a tányérokat, szétosztod az asztalon, a mozdulataid suhanása nyomán a gyertyák fénye meg-meginog, majd ismét aranyos glóriakört vonnak a halvány csipketerítőre. Elfordulok és összekulcsolom magam előtt a kezem, hogy véletlenül se lásd, hogy néha-néha ha túl közel jössz megremeg és jóleső idegesség fog el, olyankor nem bírok magammal, a szemedbe akarok nézni, el akarom tüntetni a távolságot, a tenyerem alatt érezni a kötött pulóvered, a derekamon a kezeidet, de...

A salátástál még nincs az asztalon, megkönnyebbülve indulok felé, teljesen szem elől veszítve téged, nem is sejtve, hogy hol lehetsz mögöttem, de ha ezzel a görccsel fordulnék hátra rögtön lebuknék előtted. Miért kellett ennek így lennie, nem értem, hogy hozott össze minket a sors szentestére, az ember mindig számíthat a barátjára, amikor épp nem kellene. Te odaát vagy természetesen sorsunkra hagyva minket, remélve a legjobbakat, de a felszínes társalgási formulákon nem jutottunk tovább. Azt is csak képzeltem szerintem, ahogy szólásra nyitod a szád, hogy valami régi dolgot felhozz, ami épp eszedbe jutott, de gyorsan inkább valami mást kezdtél csinálni, hogy ne legyen feltűnő a félbehagyott mondandód.

A lila céklasalátát fej leszegve viszem asztalhoz kerülve még a véletlen szemkontaktust is, egyszer csak a kezeit látom az enyémen. Megállok és próbálok nem zihálni meglepettségemben, fordulnék jobbra, hogy megkerüljem, mintha véletlenül én léptem volna elé és nem fordítva, de nem enged, ő akkor is elém vág. Nem nézek rá, mert érzem hogy a vér már alaposan az arcomba gyűlt, és ezt neki igazán nem kell látnia. Az ujjamról a tálra csúszik a keze, kiveszi és még mielőtt reménykedve hátrálhatnék elkap a csuklómnál, és magához húzott. Nem tudom mikor emeltem fel a fejem, de tudom, hogy a csókjának enyhe tojáslikőr íze volt. A váratlanság volt-e, vagy az emlékek, vagy a melegben oldódó sütiillat, az együtt töltött emlékek visszaköszönő érzete, megszüntette a kettőnk között jégfalként emelkedő távolságot elolvasztotta. Fagyöngyöt nem tartottunk, de akkor is ez volt életem legkarácsonyibb pillanata, amit csak az ajtó ismerős csapódása szakított meg, és egy ismerős köszönés hangja tette örökkévalóvá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése